Шестой школьный день

Праект шостага школьнага дня “Мы выбіраем здаровы лад жыцця”

Актуальнасць праекта

На сённяшні дзень адной з важных задач, якія стаяць перад педагагічным калектывам нашай ўстановы адукацыі, з'яўляецца арганізацыя ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень тыдня.

З мэтай зніжэння вучэбнай нагрузкі вучняў, захаванне іх здароўя, стварэнне педагагічна мэтазгодных ўмоў для рэалізацыі іх здольнасцяў у свабодны ад вучобы дзень, установа адукацыі ажыццяўляе сваю вучэбную дзейнасць ва ўмовах пяцідзённага вучэбнага тыдня. У шосты школьны дзень тыдня навучэнцам прапануюцца разнастайныя мерапрыемствы, накіраваныя на ўмацаванне іх фізічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і асобаснага станаўлення.

Задача забеспячэння эфектыўнага функцыянавання выхаваўчага працэсу ў суботні дзень з'яўляецца ў цяперашні час неад'емнай складнікам дзейнасці нашага ўстановы.

Пастаноўка праблемы

Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Елкаўская сярэдняя школа» размешчана ў сельскай мясцовасці, выхаваўчая работа ў шосты школьны дзень мае пэўную спецыфіку, якая павінна ўлічвацца педагагічным калектывам.

Менш развітая ў параўнанні з горадам сацыякультурная інфраструктура аграгарадка (адсутнасць  музеяў, тэатраў, выставачных залаў, спартыўных збудаванняў, недастатковае развіццё сеткі пазашкольных устаноў, бібліятэк і інш.) абмяжоўвае спектр дасугавай дзейнасці навучэнцаў і абумоўлівае спецыфіку выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень. Бо не сакрэт: дзіцяці падабаецца тая справа, якое ў яго лепш атрымліваецца, паколькі ў яго ёсць задаткі. Таму сельскай школе, нягледзячы на абмежаванасць наяўных у яе рэсурсаў, трэба імкнуцца да гарманічнай, мэтазгоднай арганізацыі разнастайных відаў дзейнасці, каб кожнае дзіця мела як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.

Арганізацыя шостага школьнага дня ўспрымаецца педагагічным калектывам як складаны комплексны працэс, які закранае ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, бо яго эфектыўнасць напрамую залежыць ад калегіяльнага падыходу ў пабудове мадэлі дзейнасці, выпрацоўцы індывідуальнай, спецыфічнай формулы працы ў суботу.

Пры стварэнні і рэалізацыі ўласнай мадэлі арганізацыі дзейнасці вучняў у шосты школьны дзень перад педагагічным калектывам школы стаялі пытанні: Якой павінна быць наша субота? Як прыцягнуць максімальную колькасць вучняў у шосты школьны дзень? Як правільна яе напоўніць, каб кожны навучэнец знайшоў сабе занятак па душы?

Бо не сакрэт: дзіцяці падабаецца тая справа, якая ў яго лепш атрымліваецца і да яго ён імкнецца.

Таму наш праект «Мы выбіраем здаровы лад жыцця» накіраваны на арганізацыю разнастайных відаў дзейнасці, каб кожнае дзіця мела  як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.

МЭТА ПРАЕКТА

Фарміраванне адзінай выхаваўчай прасторы ў шосты школьны дзень, накіраванай на ўмацаванне фізічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і асабістага станаўлення навучэнцаў

ЗАДАЧЫ ПРАЕКТА

- Далучэнне навучэнцаў  і законных прадстаўнікоў навучэнцаў да арганізаваных формаў  вольнага часу ў рамках ўстановы адукацыі;

- прапаганда здаровага ладу жыцця, фарміраванне асабістай адказнасці за свае паводзіны;

- уцягванне вучняў у сістэму дадатковага адукацыі з мэтай забеспячэння самарэалізацыі асобы;

- каардынацыя сумеснай дзейнасці школы з сем'ямі, сельскім клубам, сельскай бібліятэкай;

-прыцягненне  законных прадстаўнікоў непаўналетніх да сумеснай арганізацыі дасугавай дзейнасці, праца з бацькамі сем'яў, дзеці якіх знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;

-забеспячэнне эфектыўнасці прафілактыкі супрацьпраўных паводзін навучэнцаў і моладзі, правапарушэнняў і іншых негатыўных з'яў за кошт арганізацыі максімальнай занятасці навучэнцаў.

ПРЫНЦЫПЫ ДЗЕЙНАСЦІ

Прынцып сатворчасці, які выяўляецца ў тым, што праграма ствараецца, развіваецца і рэалізуецца усімі яе ўдзельнікамі, якія ўзгадняюць свае каштоўнасныя арыентацыі, мэты ўзаемадзеяння, прыярытэтныя напрамкі дзейнасці, прасторы самарэалізацыі кожнага, спосабы дасягнення мэтаў.

Прынцып самавызначэння, які выяўляецца ў напрамку праграмавання на развіццё ў суб'ектаў выхаваўчага працэсу здольнасці праектаваць ўласную дзейнасць, фарміраванні ў іх патрэбы ў самаразвіцці, вопыту самарэалізацыі, гатоўнасці да выпрацоўкі ўласнай мадэлі свету, уласных праграм дзейнасці, да самастойнага прыняцця рашэнняў у сітуацыях выбару на карысць агульначалавечых каштоўнасцяў .

Прынцып стваральнай творчай дзейнасці, які выяўляецца ў арыентацыі на фарміраванне яе ўдзельнікаў пазітыўнага вопыту ўзаемадзеяння з навакольным светам, самарэалізацыі ў сацыяльна значнай творчай дзейнасці, у тым, што стварэнне ўмоў для самарэалізацыі асобы спалучаецца з сацыяльнай скіраванасцю стваральнай дзейнасці садружнасці дзяцей і дарослых.

Прынцып гуманізму, які выяўляецца ў арыентацыі на ідэал гарманічна развітай асобы як асобы, адоранай  здольнасцю і патрэбай да самаразвіцця ў працэсе пастаяннага пошуку духоўных ідэалаў і іх увасаблення ў практыку.

 

Мэтавая група: навучэнцы, законныя прадстаўнікі вучняў, педагогі, соцыум.

 

Нарматыўна-прававая база

  1. Рэкамендацыі па арганізацыі змястоўнага напаўнення шостага школьнага дня тыдня.
  2. Актуальныя аспекты арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў 2024/2025 навучальным годзе.
  3. Метадычныя рэкамендацыі «Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»
  4. Метадычныя рэкамендацыі «Арганізацыя выхаваўчай работы ва ўмовах пяцідзённага вучэбнага тыдня і шостага школьнага дня»

 

ТЭРМІНЫ РЭАЛІЗАЦЫІ: верасень 2024 - жнівень 2025 гг.

МЕХАНІЗМ РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА

Рэалізацыя праекта прадугледжвае правядзенне калектыўных творчых спраў у працоўнай, пазнавальнай, спартыўнай, грамадскай, дасугавай і арганізатарскай дзейнасці, у рамках якіх будуць арганізаваны майстэрні, выставы, акцыі, сустрэчы, святы.

 

АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ВЫХАВАЎЧАЙ РАБОТЫ Ў ШОСТЫ ШКОЛЬНЫ ДЗЕНЬ:

  • грамадзянска-патрыятычнае выхаванне;
  • падрыхтоўка да працы і выбару прафесіі;
  • прафілактыка супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў;
  • фізкультурна-аздараўленчая работа;
  • праца з бацькамі.

 

Этапы рэалізацыі праекта

 

I.Падрыхтоўчы  этап

Верасень 2024 г.

1.Стварэнне  творчай групы па рэалізацыі праекту «Мы выбіраем здаровы лад жыцця»

2.Умацаванне цеснага супрацоўніцтва бацькоў і школы

  1. Вывучэнне метадычных рэкамендацый
  2. Вывучэнне запытаў вучняў і бацькоў, іх інтарэсаў па арганізацыі работы ў шосты школьны дзень.

 

  1. Асноўны

 Кастрычнік - май 2025 г.

  1. Работа па напрамках праекта
  2. Актыўны ўдзел прадстаўнікоў бацькоўскай грамадскасці ў мерапрыемствах праекта.
  3. Удзел  у раённых конкурсах.
  4. Фарміраванне выхаваўчага асяроддзя, адпаведнай арганізацыйна-педагагічным патрабаванням.
  5. Вядзенне маніторынгу «Занятасць вучняў у шосты школьны дзень»
  6. Размяшчэнне інфармацыі па рэалізацыі праекта на школьным інтэрнэт-сайце

 

III. ЗАКЛЮЧНЫ

 Май 2025 г.

 1.Фарміраванне банка сцэнарыяў і метадычных распрацовак па арганізацыі і правядзенні мерапрыемстваў у шосты дзень

  1. Круглы стол «Поспехі і недахопы праекта»

 

ЧАКАЕМЫЯ ВЫНІКІ:

 - павышэнне ўзроўню матывацыі, актыўнасці вучняў у шосты школьны дзень і, як следства, прыцягненне максімальнай колькасці дзяцей у працу школьнай суботы;

- фарміраванне ў школьнікаў маральных якасцяў, уяўленняў пра агульначалавечыя каштоўнасці, здаровы лад жыцця;

- задавальненне разнастайных запытаў дзяцей.

 

Меркаваны вынік:

 

Павышэнне ўзроўню матывацыі, актыўнасці вучняў у шосты школьны дзень і, як вынік, прыцягненне максімальнай колькасці дзяцей у работу школьнай суботы.

А таксама:

- павышэнне ўзроўню выхаванасці навучэнцаў;

- умацаванне фізічнага здароўя;

- развіццё творчага патэнцыялу асобы кожнага вучня;

- усвядомленае разуменне важнасці грамадска карыснай працы, усвядомлены ўдзел у розных відах грамадскай працы;

- наладжванне больш цесных кантактаў школы і сям'і.

свернуть

План работы

поделиться в: