Актуальнасць праекта
На сённяшні дзень адной з важных задач, якія стаяць перад педагагічным калектывам нашай ўстановы адукацыі, з'яўляецца арганізацыя ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень тыдня.
З мэтай зніжэння вучэбнай нагрузкі вучняў, захаванне іх здароўя, стварэнне педагагічна мэтазгодных ўмоў для рэалізацыі іх здольнасцяў у свабодны ад вучобы дзень, установа адукацыі ажыццяўляе сваю вучэбную дзейнасць ва ўмовах пяцідзённага вучэбнага тыдня. У шосты школьны дзень тыдня навучэнцам прапануюцца разнастайныя мерапрыемствы, накіраваныя на ўмацаванне іх фізічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і асобаснага станаўлення.
Задача забеспячэння эфектыўнага функцыянавання выхаваўчага працэсу ў суботні дзень з'яўляецца ў цяперашні час неад'емнай складнікам дзейнасці нашага ўстановы.
Пастаноўка праблемы
Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Елкаўская сярэдняя школа» размешчана ў сельскай мясцовасці, выхаваўчая работа ў шосты школьны дзень мае пэўную спецыфіку, якая павінна ўлічвацца педагагічным калектывам.
Менш развітая ў параўнанні з горадам сацыякультурная інфраструктура аграгарадка (адсутнасць музеяў, тэатраў, выставачных залаў, спартыўных збудаванняў, недастатковае развіццё сеткі пазашкольных устаноў, бібліятэк і інш.) абмяжоўвае спектр дасугавай дзейнасці навучэнцаў і абумоўлівае спецыфіку выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень. Бо не сакрэт: дзіцяці падабаецца тая справа, якое ў яго лепш атрымліваецца, паколькі ў яго ёсць задаткі. Таму сельскай школе, нягледзячы на абмежаванасць наяўных у яе рэсурсаў, трэба імкнуцца да гарманічнай, мэтазгоднай арганізацыі разнастайных відаў дзейнасці, каб кожнае дзіця мела як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.
Арганізацыя шостага школьнага дня ўспрымаецца педагагічным калектывам як складаны комплексны працэс, які закранае ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, бо яго эфектыўнасць напрамую залежыць ад калегіяльнага падыходу ў пабудове мадэлі дзейнасці, выпрацоўцы індывідуальнай, спецыфічнай формулы працы ў суботу.
Пры стварэнні і рэалізацыі ўласнай мадэлі арганізацыі дзейнасці вучняў у шосты школьны дзень перад педагагічным калектывам школы стаялі пытанні: Якой павінна быць наша субота? Як прыцягнуць максімальную колькасць вучняў у шосты школьны дзень? Як правільна яе напоўніць, каб кожны навучэнец знайшоў сабе занятак па душы?
Бо не сакрэт: дзіцяці падабаецца тая справа, якая ў яго лепш атрымліваецца і да яго ён імкнецца.
Таму наш праект «Мы выбіраем здаровы лад жыцця» накіраваны на арганізацыю разнастайных відаў дзейнасці, каб кожнае дзіця мела як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.
МЭТА ПРАЕКТА
Фарміраванне адзінай выхаваўчай прасторы ў шосты школьны дзень, накіраванай на ўмацаванне фізічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і асабістага станаўлення навучэнцаў
ЗАДАЧЫ ПРАЕКТА
- Далучэнне навучэнцаў і законных прадстаўнікоў навучэнцаў да арганізаваных формаў вольнага часу ў рамках ўстановы адукацыі;
- прапаганда здаровага ладу жыцця, фарміраванне асабістай адказнасці за свае паводзіны;
- уцягванне вучняў у сістэму дадатковага адукацыі з мэтай забеспячэння самарэалізацыі асобы;
- каардынацыя сумеснай дзейнасці школы з сем'ямі, сельскім клубам, сельскай бібліятэкай;
-прыцягненне законных прадстаўнікоў непаўналетніх да сумеснай арганізацыі дасугавай дзейнасці, праца з бацькамі сем'яў, дзеці якіх знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;
-забеспячэнне эфектыўнасці прафілактыкі супрацьпраўных паводзін навучэнцаў і моладзі, правапарушэнняў і іншых негатыўных з'яў за кошт арганізацыі максімальнай занятасці навучэнцаў.
ПРЫНЦЫПЫ ДЗЕЙНАСЦІ
Прынцып сатворчасці, які выяўляецца ў тым, што праграма ствараецца, развіваецца і рэалізуецца усімі яе ўдзельнікамі, якія ўзгадняюць свае каштоўнасныя арыентацыі, мэты ўзаемадзеяння, прыярытэтныя напрамкі дзейнасці, прасторы самарэалізацыі кожнага, спосабы дасягнення мэтаў.
Прынцып самавызначэння, які выяўляецца ў напрамку праграмавання на развіццё ў суб'ектаў выхаваўчага працэсу здольнасці праектаваць ўласную дзейнасць, фарміраванні ў іх патрэбы ў самаразвіцці, вопыту самарэалізацыі, гатоўнасці да выпрацоўкі ўласнай мадэлі свету, уласных праграм дзейнасці, да самастойнага прыняцця рашэнняў у сітуацыях выбару на карысць агульначалавечых каштоўнасцяў .
Прынцып стваральнай творчай дзейнасці, які выяўляецца ў арыентацыі на фарміраванне яе ўдзельнікаў пазітыўнага вопыту ўзаемадзеяння з навакольным светам, самарэалізацыі ў сацыяльна значнай творчай дзейнасці, у тым, што стварэнне ўмоў для самарэалізацыі асобы спалучаецца з сацыяльнай скіраванасцю стваральнай дзейнасці садружнасці дзяцей і дарослых.
Прынцып гуманізму, які выяўляецца ў арыентацыі на ідэал гарманічна развітай асобы як асобы, адоранай здольнасцю і патрэбай да самаразвіцця ў працэсе пастаяннага пошуку духоўных ідэалаў і іх увасаблення ў практыку.
Мэтавая група: навучэнцы, законныя прадстаўнікі вучняў, педагогі, соцыум.
Нарматыўна-прававая база
- Рэкамендацыі па арганізацыі змястоўнага напаўнення шостага школьнага дня тыдня.
- Актуальныя аспекты арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў 2024/2025 навучальным годзе.
- Метадычныя рэкамендацыі «Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»
- Метадычныя рэкамендацыі «Арганізацыя выхаваўчай работы ва ўмовах пяцідзённага вучэбнага тыдня і шостага школьнага дня»
ТЭРМІНЫ РЭАЛІЗАЦЫІ: верасень 2024 - жнівень 2025 гг.
МЕХАНІЗМ РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА
Рэалізацыя праекта прадугледжвае правядзенне калектыўных творчых спраў у працоўнай, пазнавальнай, спартыўнай, грамадскай, дасугавай і арганізатарскай дзейнасці, у рамках якіх будуць арганізаваны майстэрні, выставы, акцыі, сустрэчы, святы.
АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ВЫХАВАЎЧАЙ РАБОТЫ Ў ШОСТЫ ШКОЛЬНЫ ДЗЕНЬ:
- грамадзянска-патрыятычнае выхаванне;
- падрыхтоўка да працы і выбару прафесіі;
- прафілактыка супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў;
- фізкультурна-аздараўленчая работа;
- праца з бацькамі.
Этапы рэалізацыі праекта
I.Падрыхтоўчы этап
Верасень 2024 г.
1.Стварэнне творчай групы па рэалізацыі праекту «Мы выбіраем здаровы лад жыцця»
2.Умацаванне цеснага супрацоўніцтва бацькоў і школы
- Вывучэнне метадычных рэкамендацый
- Вывучэнне запытаў вучняў і бацькоў, іх інтарэсаў па арганізацыі работы ў шосты школьны дзень.
- Асноўны
Кастрычнік - май 2025 г.
- Работа па напрамках праекта
- Актыўны ўдзел прадстаўнікоў бацькоўскай грамадскасці ў мерапрыемствах праекта.
- Удзел у раённых конкурсах.
- Фарміраванне выхаваўчага асяроддзя, адпаведнай арганізацыйна-педагагічным патрабаванням.
- Вядзенне маніторынгу «Занятасць вучняў у шосты школьны дзень»
- Размяшчэнне інфармацыі па рэалізацыі праекта на школьным інтэрнэт-сайце
III. ЗАКЛЮЧНЫ
Май 2025 г.
1.Фарміраванне банка сцэнарыяў і метадычных распрацовак па арганізацыі і правядзенні мерапрыемстваў у шосты дзень
- Круглы стол «Поспехі і недахопы праекта»
ЧАКАЕМЫЯ ВЫНІКІ:
- павышэнне ўзроўню матывацыі, актыўнасці вучняў у шосты школьны дзень і, як следства, прыцягненне максімальнай колькасці дзяцей у працу школьнай суботы;
- фарміраванне ў школьнікаў маральных якасцяў, уяўленняў пра агульначалавечыя каштоўнасці, здаровы лад жыцця;
- задавальненне разнастайных запытаў дзяцей.
Меркаваны вынік:
Павышэнне ўзроўню матывацыі, актыўнасці вучняў у шосты школьны дзень і, як вынік, прыцягненне максімальнай колькасці дзяцей у работу школьнай суботы.
А таксама:
- павышэнне ўзроўню выхаванасці навучэнцаў;
- умацаванне фізічнага здароўя;
- развіццё творчага патэнцыялу асобы кожнага вучня;
- усвядомленае разуменне важнасці грамадска карыснай працы, усвядомлены ўдзел у розных відах грамадскай працы;
- наладжванне больш цесных кантактаў школы і сям'і.